Beneficiile ceaiului

Beneficiile ceaiului – astazi despre ceaiul negru

 

Ceaiul negru

  1. Îmbunătățește sistemul cardiovascular– flavonoidele, manganul și polifenolii prezenți în ceaiul negru mențin mușchii inimii sănătoși, îmbunătățesc fluxul sanguin, previn formarea cheagurilor de sânge, reduc riscul apariției bolilor cardiace și scad nivelul colesterolului LDL.
  2. Previne cancerul– antioxidanții din ceaiul negru previn apariția mai multor tipuri de cancer: de stomac, colorectal, de sân, ovarian, pulmonar, de prostată și de vezică urinară, iar compusul TF-2 inhibă dezvoltarea celulelor canceroase în organism. De asemenea, reduce riscul apariției cancerului oral la fumători.
  3. Elimină radicalilor liberi– antioxidanții ajută la eliminarea radicalilor liberi din organism și la menținerea tinereții.
  4. Stimulează sistemul imunitar– taninul protejează organismul de boli precum răceala, gripa, dizenteria, hepatita, infecții și altele.
  5. Menține sănătatea orală– catechinele reduc riscul apariției cancerului oral, taninul și polifenolii inhibă bacteriile care pot cauza apariția cariilor dentare, iar fluorul luptă cu respirația urât mirositoare și cu  bacteriile dăunătoare din cavitatea bucală.
  6. Stimulează sistemul nervos– cofeina ajută la stimularea memoriei și protejează împotriva bolii Parkinson.
  7. Îmbunătățește digestia– taninul combate bolile intestinale și arsurile gastrice, este un bun antidiareic, iar polifenolii ajută la scăderea inflamației intestinale care provoacă sindromul de colon iritabil.
  8. Întărește oasele– fitochimicalele ajută la întărirea oaselor și a țesutului conjunctiv.
  9. Oferă energie– cafeina conținută de ceaiul negru este de o calitate mult mai bună decât cea conținută de cafea sau de băuturile de tip cola, aceasta stimulând pozitiv creierul. În plus, conține și teofilină, o substanță care stimulează inima, rinichii și sistemul respirator.
  10. Ajută la slăbire– stimulează metabolismul și poate înlocui cu succes băuturile nesănătoase bogate în calorii.

Beneficiile ceaiului negru pentru piele

Este benefic pentru piele, deoarece conține vitaminele B2, C, E, mineralele zinc, potasiu, magneziu, dar și tanin și polifenoli.

  • Cafeina previne infecțiile la nivelul pielii;
  • Pliculețele umede, calde, puse pe ochi, reduc pungile  și cearcănele;
  • Ajută la reducerea ridurilor premature și previne formarea coșurilor;
  • Antioxidanții pot preveni cancerul de piele;
  • Extractul de ceai negru protejează pielea de razele UV;
  • Taninul și polifenolii accelerează procesul de regenerare a pielii.

Beneficiile ceaiului negru pentru păr

Este benefic pentru păr, în special, datorită cafeinei și antioxidanților conținuți.

  • Cafeina ajută la scăderea hormonului DHT, care cauzează căderea părului;
  • Clătirea părului cu ceai negru îi oferă acestuia strălucire, luciu și o culoare naturală. Se pune la fiert apa (6 căni), se adaugă 3 plicuri de ceai și se așteaptă până când apa ajunge la temperatura camerei, apoi se clătește părul, se acoperă cu un prosop pentru câteva minute și se spală;
  • Acționează ca o vopsea de păr: clătirea cu ceai negru evidențiază culoarea naturală (brunet sau șaten închis) a părului și acoperă firele cărunte.

Acestea sunt principalele beneficii pe care le oferă consumul regulat de ceai negru sau ceai  verde organismului. Totuși, dacă este consumat în exces poate avea efecte negative precum probleme digestive, aciditate, palpitații, insomnie și altele.*

 

*O intrebare simpla insa cu o demonstratie destul de complicata „Care este cantitatea maxima de ceai care poate fi consumata pe parcursul unei zile?”. De la inceput sa stabilim ce inseamna a bea “mult” si a bea “putin” ceai verde. Doza recomandata/minima conform University of Maryland Medical Center este de 2-3 cesti pe zi. Potrivit cercetatorilor, beneficiile cresc apoi cu fiecare cana pana in jur de a 7-a. O cantitate de 5 cesti de ceai verde pe zi ar putea avea efect in reducerea incidentei cancerului de stomac.

De asemenea, s-a constatat ca pentru cele mai bune rezultate in stimularea metabolismului si pierderea in greutate,  cantitatea ideala este de 7 cesti pe zi. Medicii au stabilit si o limita maxima, 10 cesti de ceai verde pe zi. In prezent avem stiinta de putine efecte nedorite ale ceaiului verde.

De pilda, taninurile pe care le contin ceaiul verde si cel negru pot micsora gradul de absorbtie a acidului folic. Aceasta vitamina este cunoscuta indeosebi pentru faptul ca impiedica nasterea copiilor cu anumite defecte. Este prin urmare un lucru esential la femei sa evite consumul excesiv de ceai in timpul sarcinii.  Doua cesti sunt mai mult decat suficiente pentru trebuintele organismului in situatia data, aceasta in caz ca nu doresc sa renuntate complet la ceaiul verde macar in acest interval.

No comments yet.

Lasă un răspuns